על גאורגיה

גאורגיה נחשבת בעיני רבים למדינה היפה בעולם. הרים נישאים, שלג, קניונים, יערות, הרבה מים. מעט מדבר במזרח. במרחק טיסה קצרה מישראל נופים עוצרי נשימה ואוכל נהדר הפכה להיות גאורגיה לקסם החדש. הסיפור שהגאורגים מספרים הינו שאלוהים חילק את המדינות לאנשים בעולם- הגאורגים לא הגיעו. וכאשר הגיעו למחרת שאל אותם אלוהים מדוע לא הגעתם אתמול והם ענו לו שהם שתו לכבודו. אלוהים התרגש מהתשובה והחליט לתת להם את החלקה האחרונה שהוא שמר לעצמו וזו גאורגיה. גאורגיה כאמור בנויה בין ובתוך רכס הרי הקווקז והאוויר הצלול והנקי נותן תחושה של גן עדן.

גאורגיה מדינה גדולה – פי שלוש ממדינת ישראל ואנחנו ננסה בטיול זה לראות ולהבין כמה שיותר על התרבות והמורשת שלה. אחרי שתחזרו לישראל כבר לא תחשבו על גאורגיה כאותו דבר. הגאורגים הם עם שאוהב לחיות מאמין בחברות והרבה יין. עם שאוהב את היהודים וישראל ולעולם לא נחוותה בגאורגיה הרגשת אנטישמיות מכל סוג שהוא. גאורגיה מדינה ענייה שהיא כפרית בעיקרה, בעלת נופים מרהיבים אוכל נהדר ואנשים חמים ומכניסי אורחים.

יסודות ג'ורג'יה: איפה ומה?

גאורגיה המדינה ממוקמת גיאוגרפית בדרום מערב אסיה, מזהה את עצמה כאירופית, ויכולה להיחשב גיאופוליטית למזרח התיכון. מה שנעשה מבלבל. כצורה, הוא מזכיר פאניני מעוך הדחוס בין חלק סוצ'י של רוסיה ומזרח טורקיה, עם קו חוף קצר בקצה המזרחי של הים השחור. זה בערך חצי מגודלה של מדינת ג'ורג'יה עם כשליש מהאוכלוסייה (3.7 מיליון עד למעלה מ-10.5 מיליון). הוא משתמש באלפבית משלו. פשוטו כמשמעו אף אחד אחר לא משתמש בכתב הכתיבה הגיאורגי מלבד הגיאורגים. האם הם עקשנים? כנראה. ואגב, גאורגיה לא קוראת לעצמה ג'ורג'יה. שמו הרשמי הוא Sakartvelo. אז הדרך הקלה ביותר להבחין בהבדל בין הגיאורגים היא לקרוא למדינה סאקארטבלו (כפי שליטא התחילה לעשות השנה) ולתת לג'ורג'יה למדינה לשמור על שמה. קַל.

שיווק הון

שתי בירות ג'ורג'יה - טביליסי ואטלנטה - מקושרות בכך שהן מפרסמות משהו לפי מינוח. פעם חלק פורח של דרך המשי, טביליסי נקראת על שם "מים חמים", בשל כל המעיינות הגופרית באזור. אטלנטה קיבלה את שמה בשנות ה-40 של המאה ה-20 משמו המוצע של מסילת רכבת, אטלנטיקה-פסיפיקה. המים החמים של טביליסי לא אומר טמפרטורות חמות יותר. קריר יותר ב-10 מעלות מאטלנטה, בממוצע, למעט בקיץ כשהטמפרטורות שלהם כמעט תואמות. כמו כן, שתי הערים ממוקמות בערך עד אחת ללכת מקווי החוף שלהן. עם זאת, לאלטון ג'ון יש בית רק באטלנטה.

יין מסביב

מדינת ג'ורג'יה הייתה אחת מיצרניות היין הגדולות בארה"ב בשנות ה-1800, והייתה המדינה המייצרת יין השישית בגודלה בתחילת המאה ה-19. ואז האיסור הטיל שמיכה רטובה על הכל עד שנות ה-80, אז החלו הכורמים של ג'ורג'יה לזכות בפרסים על במת היין העולמית. ובכל זאת זה כלום לג'ורג'יה המדינה, שהיא אחד מאזורי גידול היין העתיקים בעולם. (ולמען האמת, עדיף לטעום.) יין הוא חלק מהזהות הלאומית של ג'ורג'יה. בארץ מייצרים לבנים ואדומים מיותר מ-400 זני ענבים. כמו בצרפת, יינות גאורגים מוגדרים לפי אזור, כמו אזור קחטי המכובד במזרח ג'ורג'יה.

Rectangle-34.png
Rectangle-32.png
צפה בסרטון על ג'ורג'יה

he_IL